Velika planina – ideja za enodnevni ali vikend izlet

velika planina

Velika planina, le kdo izmed vas je ne pozna? Pojavlja se na številnih razglednicah naše lepe Slovenije, posnetke pogosto vidimo v dnevno-informativnih oddajah in veliko lepih fotografij Velike planine se pojavlja povsod na internetu. Veliko planino smo prvič obiskali že pred časom, ko smo si naredili enodnevni družinski izlet. Takrat smo zraven povabili še babici in dedka in kljub temu, da ni bilo najlepše vreme, smo preživeli lep dan.

Letos septembra pa smo Veliko Planino obiskali tudi za vikend, kar je pomenilo, da smo imeli dovolj časa, da smo jo dodobra spoznali.

Velika planina je visokogorska planota v Kamniško-Savinjskih alpah, blizu Kamnika. Razpostira se na slabih 6 kvadratnih kilometrih, na višini okrog 1.500 metrov. Velika planina, ki zajema tudi Malo in Gojško planino, je najvišja pašna planina v Sloveniji.

Kako do Velike planine

Do Velike planine vodi več poti. Glavna in najbolj označena pot je do spodnje postaje nihalke (gondole). Do tja pridete tako, da se zapeljete do Kamnika, od tam nadaljujete pot do kraja Stahovica in tam zavijete levo (je tudi označeno) in pripeljali se boste do parkirišča v Kamniški Bistrici, kjer je spodnja postaja nihalke. Tukaj lahko kupite karte (cenik) in v slabih 10 minutah se boste povzpeli na Veliko planino. Lahko pa do Velike planine od tukaj greste tudi peš, po Dolskem grabenu, pot naj bi trajala 3 ure.

Druga opcija je, da v Stahovici zavijete desno in se peljete do kraja Potok v Črni ali Podstudenec. Od tukaj vodijo dve markirani poti (3,5 ure in 2,5 ure).

Tretja opcija pa je najbolj primerna za tiste, ki imamo majhne otroke. V Stahovici zavijete desno in se peljete do kraja Krivčevo, od tam do kraja Črnivec in od tam naprej nadaljujete pot po lepi in široki makadamski poti do parkirišča pri Ušivcu. Od tega parkirišča pa do Velike planine je približno slaba ura zmerne hoje po lepem in nezahtevnem terenu.

Spodaj si lahko pogledate pot od Stahovice do parkirišča pri Ušivcu.

Spodaj se nahaja zemljevid različnih poti do Velike planine.

velika planina zemljevid

Spodaj si lahko pogledate zelo kratek posnetek iz zraka. Žal nisem mogel dolgo snemati, saj je pričelo močno pihati.

Kaj si morate ogledati na Veliki planini

Pastirsko naselje – Pastirsko naselje na Veliki planini velja za enega najlepših naselij v Evropi. Znano je po svoji klasični arhitekturi in je postalo simbol Velike planine. Strehe hišic so pokrite s smrekovimi ali macesnovimi skodlami in strehe segajo skoraj do tal. Pastirsko naselje je najbolj živahno od junija do septembra, saj takrat v hiškah živijo tudi pravi pastirji, ki imajo na planini svoje krave.

Kapela Marije Snežne – Bojda je kapela Marije Snežne bila na tem mestu že pred 2. svetovno vojno. Ob koncu vojne so jo nemški vojaki uničili oz. požgali, zato je bila ponovno postavljena leta 1988. Ker je posvečena Mariji Snežni je 5. avgusta vsako leto pravi praznik na planini. V poletnih mesecih je vsako nedeljo v kapeli maša.

Kamniška murka – To lepo cvetico srečamo na planini najpogosteje v mesecu juniju. Ima zelo travam podobne liste in vijoličasto-rožnate cvetove. Je tudi edina od murk, ki se nahaja na Rdečem seznamu ogroženih rastlin.

Turistično naselje – Gre za območje okrog gostilne Zeleni Rob, kjer se nahajajo koče, ki so namenjene turistom. Koče so zgrajene v tipičnem planinskem slogu, tako da so po zunanjosti zelo podobne pastirskim kočam.

Preskarjev muzej – Nahaja se blizu pastirskega naselja in je odprt vsak dan v času pašne sezone. Vstopnina je 3€ za odrasle in 1,5€ za otroke.

Več informacij o Veliki planini najdete tudi na njihovi uradni strani.

Vikend najem v koči Tisa na Veliki planini

Že sredi leta smo se z Alpine Resort dogovorili za vikend najem luksuzne koče Tisa na Veliki planini. S Katjo naju je nekoliko skrbela vremenska napoved, ki je napovedovala oblačen in deževen konec tedna. Po pogovoru z Julio iz Alpine Resort pa sva se vseeno odločila, da obiščemo Veliko planino in to se je izkazalo za pravilno odločitev, saj je dežja bilo zelo malo, tako da nam vreme ni pokvarilo našega čudovitega vikenda na Veliki Planini. Še več imeli smo tudi kar nekaj sonca.

Velika Planina ponuja več možnosti za najem turističnih koč. Pri Alpine Resort lahko najamete 5 različni koč: Koča Tisa, Gašperjeva koča, Koča Orlica, Koča Neža, Koča Korošica. Vse koče se nahajajo v turističnem naselju.

Prihod in namestitev v koči Tisa na Veliki planini (1. dan)

Iz Ptuja smo se na pot odpravili kmalu po 15. uri. Morali smo ujeti zadnjo vožnjo nihalke, ki je bila ob 18. uri. Ravno pravi čas smo prispeli v Kamniško Bistrico, kjer smo se natovorjeni s polnimi nahrbtniki odpravili proti vstopni postaji nihalke.

Vožnja z nihalko je bila zanimiva in zabavna izkušnja. Gondola je bila povsem polna, tako da kaj veliko nismo mogli opazovati naokrog. Smo pa si zato na zgornji postaji nihalke vzeli nekaj več časa za občudovanje razgleda po dolini. Res je izjemen razgled od tukaj.

Sledila je vožnja z dvosedežnico do turističnega naselja, kjer se je nahajala naša koča Tisa. Kljub vsej prtljagi smo se uspešno vkrcali in po vožnji tudi izkrcali. Vožnja z dvosedežnico je trajala dobrih 15 minut. Nato pa smo potrebovali še nekaj 100 metrov hoje, mimo gostilne Zeleni Rob, do naše koče Tisa.

Okrog 19. ure smo se v grobem razpakirali in s Katjo sva najprej nazdravila z žganico dobrodošlice, ki naju je pričakala na mizi.

Nato pa je sledilo raziskovanje koče. 🙂

Prvi vtis nad luksuzno kočo Tisa je bil izjemen. Je zelo prostorna, ima dovolj velik dnevni prostor s kuhinjo, dve spalnici sta spodaj, še več postelj za spanje pa je v mansardi, do koder se povzpneš po strmih stopnicah. Koča ima tudi finsko savno, v dnevnem prostoru je kamin, na terasi zunaj pa je tudi pravi vikinški bazen. Vsi smo bili navdušeni in takoj sem vedel, da je pred nami super vikend.

Zakuril sem kamin in peč v finski savni. Preživeli smo res prijeten večer, sproščali smo se ob kaminu in preizkušali finsko savno.

Pohajkovanje po Veliki planini (2. dan)

Po zajtrku smo se precej hitro odpravili na pohajkovanje po Veliki planini. Nismo namreč vedeli ali bo lepo vreme zdržalo ves dan. Najprej smo se mimo sedežnice odpravili do Gradišča, ki je s 1.666 metri najvišji vrh Velike planine.

Od tukaj je zelo lep pogled na Kamniško-Savinjske Alpe. Nato smo se počasi spustili do Pastirskega naselja, ki velja za enega redko ohranjenih naselij v Evropi. Prepoznavno je po svoji tipični arhitekturi, ki predstavlja nekakšen simbol Velike planine.

Nato smo se od Pastirskega naselja povzpeli še do kapele Marije Snežne, ki je bila na tem mestu že pred 2. svetovno vojno. Ob koncu vojne so jo nemški vojaki požgali, zato je bila ponovno postavljena leta 1988.

Tukaj smo naredili kratek postanek, se okrepčali in slučajno pokramljali z mimoidočo skupino moških v zrelih letih, ki Veliko planino iz majhne vasice v dolini, obiskujejo večkrat na teden. Prav prijetno se je bilo pogovoriti z domačini, ki so trdili, da ima Velika planina pozitvno energijo in da blagodejno vpliva na njih.

Nato smo se odpravili nazaj do Pastirskega naselja in nato do velikih gugalnic, ki se nahajajo med Pastirskim naseljem in Gradiščem. Gugalnice se res ogromne in so velika atrakcija za vse obiskovalce na planini.

Nato smo se odpravili še do Sladkega kota, kjer smo si privoščili štruklje, sladoled in kavo.

Sledila je hoja nazaj do koče Tisa in kratek počitek v njej. Pozno popoldan pa smo se odpravili na pozno kosilo v gostilno Zeleni Rob, kjer je bil prijeten ambient z okusno planinsko hrano.

Večer smo preživeli ob spremljanju športa (evropsko prventsvo v košarki in svetovno v obdojki). Vmes smo zakurili peč tudi zunaj ob vikinškem bazenu in se namočili v tem velikem lesenem bazenu.

Bil je super dan. Tudi vreme je zdržalo, nekajkrat je rahlo deževalo od popoldneva naprej, ko smo mi že uživali v koči Tisa.

Nedeljski dopoldan na Veliki planini (3.dan)

Zbudili smo se v sončno nedeljsko jutro. Nismo hiteli, saj za ta dan nismo imeli planiranih prav posebnih aktivnosti. Ko smo spakirali vse stvari v nahrbnike, smo se odpravili še enkrat do velikih gugalnic blizu pastirskega naselja.

Okrog 12. ure smo se s sedežnico odpravili do zgornje postaje nihalke. Od tam pa z gondolo v dolino, v Kamniško Bistrico, kjer smo imeli parkiran avto.

Velika planina je izjemno fotogenična, še posebej Pastirsko naselje je prava atrakcija za oči. Preživeli smo super vikend in zagotovo se ob naslednji priložnosti še vrnemo.

Enodnevni izlet – Velika planina (avgust 2017)

Za izhodišče smo izbrali parkirišče pri Ušivcu, ki predstavlja najbolj enostavno pot do Velike planine in to nam je zelo ustrezalo, saj sta pot brez težav prehodili tudi Hana in Neža. Prvi del poti smo šli po markirani gozdni poti, nato pa smo se pri prvi jasi priključili na makedamsko cesto, ki je primerna tudi za vozičke. Pot je nezahtevna, potrebujete le športno obutev.

Ko smo prispeli na Veliko planino, smo večino časa preživeli v pastirskem in turističnem naselju. Ogledali smo si tudi kapelo Marije Snežne. Za kaj več pa žal ni bilo časa, saj je kmalu pričelo deževati. Zato smo se prej kot smo mislili odpravili iz Velike planine nazaj proti parkirišču pri Ušivcu, kjer smo imeli parkiran avto. Ko smo se vračali je vse bolj deževalo, k sreči smo bili na to pripravljeni, tako da smo imeli dežnike in palerine.

Vsekakor to pot priporočam za tiste, ki imate majhne otroke. Za vse tiste, ki bi si želeli več hoje pa vsekakor izbereti kakšno od označenih poti zgoraj na zemljevidu. Velika planina nas zagotovo ni razočarala, tako da zagotovo nismo šli zadnjič. Še posebej zato, ker na njej nismo morali biti dolgo. Hana pa Neža pa sta mi že rekli, da se naslednjič želita peljati z gondolo.

Ko smo se vračali domov, smo se ustavili v gostišču Grof, kjer se večkrat ustavimo, kadar se vračamo iz kakšnega izleta. V tej gostilni z dolgo tradicijo nam je zelo všeč ambient gostilne, prijazno osebje in predvsem dobra hrana. Tudi tokrat nas niso razočarali. Več idej za izlete najdete tukaj.