Zgodba

Začetek

Sem Marko Bauman in sem že od nekdaj velik navdušenec nad spletom in možnostmi, ki jih ta ponuja. Sem iz tiste generacije, ki nam dostop do interneta še ni bil položen v zibelko. Z njim sem se prvič spoznal ob koncu osnovne in v začetku srednje šole. Še zelo dobro se spomnim piskanja modema, ko sem se povezoval na internet, in upanja, da Irc (mIRC) ne bo prezaseden in da bom lahko prišel v želeno klepetalnico.

Že leta 2000 sem imel svoj “Facebook” oz. predstavitveno stran, ki sem jo naredil v frontpagu. Nekaj let kasneje pa sem naredil prodajno spletno stran, na kateri sem ponujal storitev snemanja porok. Kupil sem si povprečno digitalno kamero, se naučil montaže in že sem bil pripravljen na študentsko delo.

Ker takrat v tej niši ni bilo veliko spletnih strani, ki bi ponujale storitve snemanja, sem bil hitro prvi možni rezultat v iskalnikih (Najdi.si, Google) in tako sem kar nekaj let imel zasedene vse možne termine. Prav na smeh mi gre, ko se spomnim, da se je na skoraj na vsaki poroki našel kakšen svat, ki je imel precej boljšo kamero od mene.

Od leta 2007 sem zaposlen v podjetju Intera, d. o. o., kjer izdelujemo poslovne spletne aplikacije. V podjetju sem zadolžen za vodenje produktnega marketinga, delno tudi za prodajo. Smo super ekipa in uživam v svojem delu.

S Katjo sva skupaj že polovico svojega življenja, zadnjih 7 let sva tudi poročena. Imava tri hčerke: Hana je stara 8 let, Neža 6 let, Liza pa leto in pol. Oba zelo rada odkrivava nove kraje, uživava tako na morju kot na snegu. Zadnja leta se preizkušava tudi v avtodomarstvu in v tem neizmerno uživava. Veselje do potovanj in do aktivnega preživljanja prostega časa prenašava tudi na najine hčerke.

marko bauman

Od kje ideja za blog?

Gremo na off je v osnovi popotniško-izletniški blog, ki sem ga pričel ustvarjati maja 2016. V nekem trenutku sem začutil potrebo po dodatnem ustvarjanju na spletu. Vedel sem, da časa nimam na pretek, zato sem iskal nekaj, kar bi lahko delal občasno, pri tem sproščal svojo kreativnost in hkrati ustvarjal nek trajnostni izdelek, ki bo nekaj vreden tudi čez 20 let.

Ideja za pisanje bloga se je tako ponudila kar sama, saj je bilo bloganje v letu 2016 precej popularno. Izbral sem si nišo popotniškega bloga, saj z družino zelo radi potujemo, hodimo na izlete in smo nasploh radi na prostem. Tako sem ustvaril spletni blog naoff.si in pričel z ustvarjanjem. Na blogu boste našli precej posnetkov iz različnih lokacij, ki smo jih obiskali.

Glavni namen bloga je podajanje idej za enodnevne in večdnevne izlete, različna potovanja in potepanja z avtodomi ter beleženje naših družinskih spominov. Ob prvi objavi na blogu sem zapisal: “Za našo družino želim dokumentirati naše skupne trenutke, da bomo lahko 31. 12. 2033 obujali spomine.”

Kako iz bloga narediti spletni biznis?

Ko začneš blogati v določeni niši in pod predpogojem ustvarjaš kvalitetno vsebino, ki je dobro brana, postaneš zanimiv za različna podjetja. Ta se bolj kot ne sama obrnejo nate, lahko pa seveda tudi sam potrkaš na kakšna vrata. 

Približno po letu in pol ustvarjanja sem se dogovoril za prva sodelovanja s podjetji. Lahko bi kakšno sodelovanje sklenil že prej, vendar sem bil precej strog pri tem, kaj paše v koncept mojega bloga in kaj ne.

Moram pa priznati, da se pri kreiranju sponzoriranih objav nikoli nisem preveč dobro počutil. Veliko raje sodelovanja sklepam na način, da zraven objav na svojem blogu tudi za naročnikovo spletno stran ali blog ustvarjam vsebino (blog + video). Ta kombinacija mi je bila veliko ljubša in predstavlja dodano vrednost za naročnika.

Tekom zadnjih let sem veliko časa vložil v raziskovanje in preizkušal različne načine kako iz bloga narediti spletni biznis. Vmes sem kar nekaj časa poskušal monetizirati blog preko affiliate linkov in povezav s ponudniki namestitev oz. apartmajev, vendar je bil ta poskus bolj kot ne neuspešen.

Ker na blogu nisem več želel objavljati klasičnih sponzoriranih objav, sem pričel razmišljati o vzpostavitvi spletne trgovine, ki bi obiskovalcem bloga ponudila zanimive in z vsebino bloga relavantne izdelke.

Kako spletni blog nadgraditi s spletno trgovino?

Lani (2018) sem pričel razmišljati o tem, da bi pri tem projektu lahko naredil korak naprej. Najprej sem se nekaj mesecev igral z opcijami t. i. affiliate marketinga, a kmalu ugotovil, da bo preko tega v slovenskem jeziku zelo težko kaj zaslužiti. 

Nato pa sem se počasi pričel ogrevati za spletno trgovino. V zadnjih letih me je zanimala tudi platforma Shopify in različni ‘’dropshiping’’ modeli, vendar kaj več od raziskovanja in enega demo projekta nisem naredil. 

Ideja o nadgradnji bloga v spletno trgovino me je hitro povsem navdušila, tako da so od tukaj naprej stvari potekale precej hitro. Za popoldanski biznis sem na tej točki navdušil tudi ženo Katjo, ki se je že v začetku aktivno priključila najinemu družinskemu projektu. 

V prvi vrsti sva s Katjo želela ustvariti butično spletno trgovino, ki bi jo nadgradila na trenutnem spletnem blogu in bi bila vsebinsko povezana s popotniško, avtodomarsko oz. vsebino ”na off”. Odločila sva se, da bodo v najino ciljno publiko spadali vsi ljubitelji kampiranja, pohodništva in tisti, ki radi preživljajo čas v naravi. 

Najina velika želja pa je bila, da bi izdelkom dodala osebno noto oz. kreativni pridih, kar pomeni, da bi jih delno tudi sama dodelala, v prihodnosti morda tudi sama izdelala. Hkrati pa sva želela ustvariti sproščene produkte, s pomočjo katerih bi se ljudje v današnjem hitrem življenjskem tempu sprostili, dali “možgane na off”, se odpočili ter si oddahnili. 

Že v začetku sva sprejela odločitev, da bova prodajala le takšne izdelke, ki jih bova tudi sama uporabljala. Postavila sva si pogoj, da morajo biti ekološko neoporečni, zdravi tako za ljudi kot tudi za naravo. Uvoz plastičnih in drugih izdelkov s Kitajske sva takoj črtala s seznama.

Vsaj dva do tri mesece je trajal proces iskanja idej za izdelke. Zapisovala sva si različne ideje in veliko brskala po spletu. Seznama idej sicer ni in ni bilo konec, a nobena ideja za produkt naju ni dovolj pritegnila, da bi nadaljevala zgodbo.

Kako sva našla prave izdelke, ki se prodajajo?

Nekega nedeljskega jutra, ko sem si kuhal kavo v emajlirani džezvici, Katja pa je pila čaj iz emajliranega lončka, sva pričela razmišljati o ideji, da bi prodajala retro nostalgične emajlirane lončke in džezve in na njih natisnila unikatne motivacijske dizajne, ki bi bili namenjeni vsem ljubiteljem kampiranja, pohodništva in preživljanja časa v naravi.

Naredila sva mini raziskavo trga in ugotovila, da se na spletu prodaja izjemno veliko različnih personaliziranih keramičnih skodelic in steklenih kozarcev, unikatnih emajliranih lončkov pa je bilo veliko manj.

Tudi po kratki analizi in nekaj prespanih nočeh se nama je ideja še vedno zdela dobra, kar je predstavljalo dober obet. Sploh zato, ker so emajlirani lončki super izbira tudi na počitnicah oz. potovanjih, zelo uporabni so v kampih in v avtodomu. To sva dobro spoznala tudi pri naših popotniških dogodivščinah.

Tako sva imela osnovne produkte, ki so ustrezali tudi najini niši oz. ciljni publiki.

Vzpostavitev spletne trgovine

Zavihala sva rokave in se lotila dela. Ni ga bilo malo. Prav tako ni bilo malo preprek, skozi katere sva šla v zadnjih mesecih. Težave z iskanjem ustreznega dobavitelja, uničenih več serij lončkov pri prvem dobavitelju iz tujine, vračanje velikih paketov pri drugem (zaradi neustreznosti), težavno iskanje ustrezne tiskarne za izdelavo odlepkov v sitotisk tehniki itd. Vsaj 2.000€ je šlo tekom leta v nič.

Tehnološki postopek izdelave poslikave na emajliran lonček je precej zapleten in težko je bilo najti ustrezne dobavitetje, ki lahko zagotovijo ustrezno kakovost.

A nisva obupala, trdno sva verjela v najino zgodbo z željo, da izdelava kakovosten končni izdelek, ki ga bova z veseljem in ponosom pokazala prav vsakemu. 

Za sodelovanje sva se uspela dogovoriti z dvema dobaviteljema, prav tako sva našla ustrezno tiskarno, ki nama izdeluje poslikave. Za realizacijo najinih vizualnih idej in zamisli, ki jih vidite na izdelkih, pa nama vseskozi pomaga Kristina Smodila, ki svoj posel opravlja z odliko.

V najini spletni trgovini tako razpolagamo z emajliranimi izdelki slovenskega proizvajalca iz Celja EMO NOVUM, d. o. o., in tudi z emajlirani izdelki proizvajalca METALAC POSUĐE iz Srbije.

Še nekaj besed o emajlu kot primernem materialu za posodo. Vsi strokovnjaki so enotnega mnenja, da je emajlirana posoda najbolj zdrava izbira v naši kuhinji. Izdelki, ki jih najdete v spletni trgovini, so izdelani iz jeklene pločevine, ki je nato prevlečena s kakovostnim emajlom. Emajl je površinska prevleka, ki je zelo pomembna, saj nevtralizira negativne učinke stika med hrano in posodo. Tehnično gledano je emajl kovinski oksid v steklastem stanju. Strokovnjaki pravijo, da se je pri vseh preizkusih emajlirana prevleka izkazala za najbolj zdravo. Naj bi bila veliko bolj zdrava od posode iz teflona, inoxa ali aluminija. V vseh razmerah je posoda iz emajla pri kuhanju najbolj nevtralna in nima nobenega vpliva na hrano.

Niso pa emajlirani izdelki edini produkti, ki jih ponujava v najini spletni trgovini. Ponujava tudi zelo kvalitetne keramične lončke, z različnimi unikatnimi poslikavami. Na njih ponujava tudi možnost napisov povsem po meri. V trgovini boste našli tudi bombažne večnamenske vrečke z različnimi dizajni, domači med v kombinacijah z lončki in vsak mesec kaj novega. Idej je res veliko. 🙂

Poslanstvo in vizija

V prvi vrsti si želiva, da bi spletna trgovina in blog naoff.si bila najin dolgoročen projekt in predvsem projekt naše cele družine. Večkrat se pohecava, da je ta projekt najin četrti otročiček. Zanj namreč zelo skrbno skrbiva in si želiva, da iz leta v leto bolj napreduje. Rada bi, da tudi najine hčerke sodelujejo pri številnih nalogah upravljanja spletne trgovine.

Nisva pa usmerjena samo na slovenski trg. Preko spletne strani time4off.com prodajava najine izdelki tudi globalno. In tukaj vidiva tudi veliko priložnost za rast in možnost razvoja spletne trgovine v prihodnje. 

Spremljajte naju lahko na Instagramu in Facebooku – tam bova objavljala vse sveže novice.

Če imate kakšno vprašanja za naju, sva vam na voljo na marko@naoff.si. Odgovoriva prav na vso elektronsko pošto. 🙂