Vožnja na Sitonijo in namestitev v zalivu Azapiko (3. dan)

Azapiko

Bilo je naše prvo nedeljsko jutro v Grčiji. Dopoldan smo še preživeli v kampu Ouzouna Beach, se kopali in uživali na peščeni plaži. Okrog 12. ure sem oskrbel naš avtodom, ga napolnil s svežo vodo, izpraznil WC kaseto in odtočil odpadno vodo. Odšli smo iskat skrite zalive na sredinskem prstu Sitonia, na polotoku Halkidiki. Kaj veliko vnaprej znanih koordinat nisem imel. Ko smo prispeli na Sitonio smo se v kraju Nikita ustavili v Lidlu, da smo napolnili hladilnik.

Nato smo se peljali po zahodni obali prsta Sitonia, proti mestu Toroni in kar nekajkrat sem poskušal zapeljati do kakšnega zaliva, ki se mi je zdel preko Google Maps-a primeren za avtodom. Dvakrat sem tudi tekel od glavne ceste proti zalivu, da sem si pogledal cesto, ki je bila velikokrat makedamska in ozka in tako neprimerna za avtodomom.

Prihod v zaliv Azapiko

Kmalu smo iz glavne ceste globoko v zalivu opazili nekaj avtodomov. Preko zemljevida sem identificiral zaliv, ki se imenuje Azapiko. Nato smo poiskali ustrezen odcep in se nekoliko s strahom spustili po strmi cesti. Pot do zaliva Azapiko je bila vredu, na določenih delih je ozka, vendar se potem kmalu razširi, tako da ni težav v primeru nasproti vozečega avtomobila. Večino ceste je asfaltirane, razen zadnjega dela povsem v zalivu. Ko smo se pripeljali do precej širokega zaliva Azapiko so nas pričakale koze, ena velika želva in okrog 10 do 15 avtodomarjev, ki so bili razporejeni po celem zalivu, tako da je imel vsak svojo zasebnost.

Ustavili smo se in pričel sem iskat ustrezno mesto za parkiranje. Imeli smo to “srečo”, da je ravno en avtodom odhajal iz plaže in tako sem se želel namestiti na njegovo mesto. Zapeljal sem se proti temu mestu in naenkrat sem začutil, kako sem se s prvimi kolesi zapeljal v mehki pesek. Takoj sem poskušal z vzratno vožnjo, brez uspeha, le še bolj sem se zakopal v pesek. Ok, kaj pa sedaj? Andrenalin je narasel, stopili smo ven iz avtodoma in poskušal sem se zbrati in trezno razmisliti. S Katjo sva pričela odkopavati pesek pri kolesih in po navodilu moškega, ki je šel mimo naju, sva okrog koles polivala z morsko vodo, da se je pesek utrdil. Kmalu so prišli na pomoč ostali avtodomarji, ki so vsak s svojim nasvetom pomagali pri nastali situaciji. Bili smo prava internacionalna ekipa, vsaj 7 različnih avtodomarjev sem naštel, ki so v različnih jezikih delili brezplačne “nasvete” kako se izkopati iz zagate. Eden je prinesel gumijaste podložke za kolesa, drugi je pravil, da moram vzratno nazaj, tretji je želel, da me porinejo naprej, četrti, da moramo še polivati itd. Kmalu je pristopil do mene mlad nemški avtodomar, ki me je potolažil in mi rekel, da se tukaj tedensko zagozdi vsaj en avtodom. Kot kaže je že dolgo časa tu ali pa se vsako leto vrača na to mesto. Na koncu so me brez večjih težav porinili naprej, tako da so se kolesi izkopali iz peska in smo bili rešeni. Hura! Hitro sem se celotni ekipi zahvalil in iz avtodoma zažugal s pločevinkami grškega piva Mytos, a so me vljudno zavrnili.

Spodaj si lahko pogledate kratek posnetek zaliva Azapiko, tudi iz zraka!

Spodaj si lahko pogledate še nekaj fotografij iz zaliva Azapiko.

Azapiko zaliv Sithonia

Po tej nekoliko stresni situaciji smo se parkirali na želeno mesto, v nekaj minutah sem postavil našo teraso (mize, stoli, tenda) in že smo leteli v vodo na osvežitev. Aja, še pred tem sem “eksal” malo pivo, ker sem bil skoraj dehidriran. 🙂

Zvečer smo si pripravili večerjo in na terasi avtodoma smo opazovali polno luno, ki se je premikala po nebu. Zaliv nam je bil všeč, saj smo lahko spali na plaži in poslušali šumenje valov.

Plaža Azapiko

Na plaži v zalivu Azapiko je droben pesek, ki ga je veliko lažje sčistiti iz telesa, kot pa recimo mivko. Sta pa tukaj kar dva zaliva, med njima pa je na vrhu hriba manjša hiška. V  “desnem Azapiko zalivu” (če gledaš zemljevid) ni na plaži res ničesar, v bližnjem gozdičku se pasejo le ovce in vsak dopoldan se en domačin pripelje v zaliv, ki prodaja sadje in zelenjavo. V zalivu je tudi nekaj potepuških psov, ki jih hranijo bolj kot ne obiskovalci in niso bili videti nevarni ali agresivni. Več o levem Azapiko zalivu pa si boste lahko prebrali v nadaljevanju – smo tam prespali peti dan.

Lokacija v zalivu Azapiko (koordinate: 40.011015, 23.862644), kjer smo prenočili.

Želite izvedete še več informacij o potovanju z avtodomom v Grčijo? Kliknite spodnjo povezavo.

Potovanje z avtodomom po Grčiji – potopisna reportaža

[optin-cat id=”1009″]

4 thoughts on “Vožnja na Sitonijo in namestitev v zalivu Azapiko (3. dan)

1. Živjo,
    super napisano, opremljeno in fotkano!:)
    Ker se tudi mi v kratkem odpravljamo v Grčijo ali je možno dobiti vaš dirketni kontakt?
    V naprej hvala.
    Jure Šere

1. Pozdravljen Jure,

Seveda, lahko dobite moj kontakt. Za vsa vprašanja sem na voljo na marko@naoff.si.