Otok Vis – 15 znamenitosti, ki si jih morate pogledati na Visu

otok vis - hum

Od kar pomnim, si s Katjo za poletni dopust vedno izbirava vedno nove destinacije ob Jadranskem morju, saj nama je všeč, da spoznava čim več različnih mest, otokov, vasic in skritih zalivov. Tako je lansko leto prišel na vrsto otok Vis, na katerem še nismo nikoli dopustovali. Jaz sem otok Vis enkrat obiskal z jadrnico, vendar takrat ni bilo veliko časa za spoznavanje tega res izjemnega, za marsikoga, najlepšega otoka v celem Jadranu.

Preko znancev sem vzpostavil stik z Viktorijo, ki upravlja z več apartmaji na Visu. Če razmišljate o dopustu na Visu je zgornja spletna stran pravi naslov za iskanje namestitve.

Na spodnjem zemljevidu si lahko pogledate kje točno se nahaja vasica Rukavac. Meni osebno je najlepši del otoka na južni strani – torej od Komiže pa vse tja do Milne. Res pa je, da severnega dela otoka nismo kaj veliko raziskovali. Je pa tudi mesto Vis z okoliškimi zalivi tudi zelo atraktivno.

Za tiste, ki ne veste, otok Vis je po 2. svetovni vojni postal velika pomorsko-vojaška baza JLA. Jugoslovanska vojska je na otoku zgradila številne bunkerje, vojašnice, zaklonišča, podmorniško središče itd. Ves otok je bil posvečen strateškim vojaškim ciljem.

Tujcem oz. turistom je bil vstop na otok strogo prepovedan. Tako je bilo vse do leta 1990. Po osamosvojitveni vojni je otok pripadel Hrvaški in takrat se je na Visu pričel razvijati turizem.

V zadnjih letih je otok Vis, še posebej v turistični sezoni zelo oblegan, za moj okus kar preveč. Bogata zgodovina in res izjemna neokrnjena narava sta tista dejavnika, ki privabljate številne turiste iz celega sveta, da vsaj nekaj dni preživijo na otoku Vis.

Spodaj si lahko pogledate kako smo se mi imeli na Visu. V izdelavo tega posnetka je bilo vloženega res zelo veliko truda (največ od vseh posnetkov na blogu). Upam, da vam bo všeč. 🙂

O otoku Vis sem že pisal na našem blogu. Preberite si razloge zakaj obiskati otok Vis in katere so najlepše plaže na biseru Jadrana.

Ko smo prispeli na otok Vis, nas je Viktorija zelo lepo sprejela in nam posredovala številne koristne informacije o otoku. Na dopustu smo vedno radi aktivni. To pomeni, da se brez obotavljanja vsedemo v avto in se odpeljemo na sosednjo plažo ali v manjšo vasico, na ogled kakšne znamenitosti. Je pa tokratni dopust bil nekoliko drugačen, namreč v tem letu se nam je pridružila Liza, ki je bila takrat stara 5 mesecev, tako da smo se povsem prilagodili njenemu ritmu. A to še zdaleč ne pomeni, da nismo aktivno preživeli dopusta na Visu.

otok vis

V nadaljevanju vam bom v naključnem vrstnem redu predstavil 15 znamenitosti oz. lokacij, ki si jih morate nujno pogledati na otoku Vis. Ne bom se osredotočal na zgodovinske podatke (te najdete na Wikipediji), pač pa bolj na naše izkušnje s posamezno atrakcijo.

1. Mesto Vis

Mesto Vis se nahaja v severno-vzhodnem delu otoka, v dobro zaščitenem zalivu. Do mesta vsakodnevno vozi trajekt na relaciji Split – Vis. Na otoku Vis sta neformalno dva glavna mesta: Vis in Komiža. V preteklosti je bila Komiža predvsem ribiško mesto in pristanišče, mesto Vis pa center kmetijstva in trgovine. Čeprav so skupaj živeli na tem precej majhnem otoku, so prebivalci obeh mest bili med seboj rivali.

pogled na mesto vis

Od Rukavaca in do mesta Vis je okrog 20 minut vožnje. Kar nekajkrat smo se zvečer odpravili na sprehod in sladoled. Jaz pa sem dvakrat šel v mesto Vis tudi na jutranji tek. Istočasno sem potem v mestu kupil stvari za zajtrk in sveže ribe v ribarnici.

mesto Vis - otok Vis
mesto VIS
Park v Visu
Mesto Vis na Visu

Samo mesto ima zelo dolgo sprehajalno pot po celotnem zalivu. Od centra mesta se lahko sprehodite do plaže Grandovec, ki je od samega centra oddaljena 3 km. Super za vozičkanje. 🙂

2. Mesto Komiža

Komiža se nahaja v globokem zalivu na zahodni strani otoka Vis, v neposredni bližini visokega hriba Hum (587 metrov). Komižani so bili in so še danes zelo ponosni na svojo ribiško zgodovino. V ta namen so odprli tudi ribiški muzej, ki se nahaja v beneški utrdbi, v neposredni bližini morja.

Komiža - otok Vis

Če bi se moral odločiti katero mesto mi je bolj ljubo – Vis ali Komiža, bi se odločil za slednje. Ne vem zakaj, vendar sem Komižo bolj energijsko začutil. Utrip mesta nam je bil zelo blizu, zato smo se tukaj ob večerih večkrat sprehajali.

Od Rukavaca do Komiže je slabe pol ure vožnje (dobrih 15 km).

3. Plaža Srebrna

Plaža Srebrna se nahaja v vasici Rukavac in velja za eno najlepših plaž na Visu in nasploh Jadranu. Ta izjemna plaža je dobila ime zaradi velikih ovalnih kamnov, ki dobijo svetlikajočo srebrno barvo, ko morski valovi udarjajo vanje. Na plaži je tudi borov gozdiček, ki ponuja veliko sence in sega skoraj do morja.

Kar velikokrat smo se kopali na Srebrni. Od apartmaja pa do plaže je bilo okrog 10 minut hoje. Nad plažo je dokaj veliko parkirišče, do plaže pa se je po potki skozi gozdiček potrebno spustiti peš – 5 minut hoje. Nam je ravno ta čar, da se ne moreš zapeljati do plaže z avtomobilom. To je zagotovilo, da na plaži ne boste slišali brenčanja avtomobilov, pač pa samo zvok morja.

Srebrna - otok Vis

Le par minut hoje od Srebrne se nahaja tudi Mala Srebrna, ki je veliko manjša in tudi manj obiskana.

mala srebrna - otok vis

4. Plaža Tepluš

Plaža Tepluš (tudi Diamond Beach) se tudi nahaja v Rukavacu. Je lepa prodnata plaža, na njej je na razpolago tudi nekaj sence v borovem gozdičku. Ta plaža je super za družine z otroki. Na njej so prijetni kamenčki z nekaj peščenimi deli, morje je plitko, parkirišče je blizu, tako da do plaže potrebujete le par minut. Na plaži je tudi restavracija, kjer je mogoče kupiti sladoled.

Tepluš - otok Vis
Tepluš, Diamon Beach - otok Vis

Plaža je usmerjena proti vzhodu s čudovitim pogledom na otoček Ravnik. Voda tukaj je res lepa, turkizno modra in pravi užitek je skočiti vanjo.

5. Plaža Milna

Plaža Milna se nahaja v istoimenskem majhnem naselju, ki se nahaja na južni strani otoka Vis, v bližini mesta Rukavac. Iz zaliva Milna se vidi lep pogled na otok Budihovac, ki je znan po dveh prekrasnih plažah ter otok Ravnik na katerem je Zelena špilja.

Milna - otok Vis

Plaža Milna je super za otroke, saj imajo ti radi mivko. Parkirišče je kar ob cesti zelo blizu plaže. Kar mi pri tej plaži ni všeč je to, da se nahaja v neposredni bližini ceste, kar v praksi pomeni, da ko ležiš na plaži slišiš in vidiš avtomobile na cesti. Sicer jih na Visu ni veliko, pa vendarle so. Zato je meni bila bolj všeč naslednja plaža, opisana pod točko 6.

6. Plaža Zaglav

Plaža Zaglav se nahaja v naslednjem zalivu zraven Milne. Do plaže je možno priti iz morske strani ali pa po označeni in nezahtevni potki skozi gozdiček. Pot traja približno 15 minut.

Kljub temu, da je bila Liza takrat stara 5 mesecev, sva si s Katjo želela pogledati kako izgleda plaža Zaglav od blizu. Eno pozno popoldan smo se odpeljali do Milne in se sprehodili do plaže. Lahko rečem, da je bilo vredno. Plaža je v celoti peščena in očem skrita. Posledično na njej ni gneče. Je precej večja napram Milni.

Plaža Zaglav je idealna za kakšen popoldanski obisk. Ne bi pa se vsak dan prebijal do nje. Če pa bi imeli čoln, pa bi bilo seveda povsem drugače in bi obiski takšnih plaž bili na sporedu vsak dan. 🙂

Plaža Zaglav - otok Vis

7. Plaža Stončica

Plaža Stončica je še tretja peščena plaža, ki smo jo obiskali na Visu. Nahaja se v globokem zalivu na severovzhodnem delu otoka.

Morje na Stončici je plitko celo 30 metrov od obale, zato je plaža idealna za družine z otroki.  Na plaži je tudi mini igrišče za odbojko in goli za nogomet. Na plaži sta tudi bar in manjša restavracija, kjer si lahko privoščite lokalne specialitete.

Stoncica - otok Vis

Do plaže se je potrebno spustiti kakšnih 10 minut po ozki nezahtevni potki. Mi smo na to plažo prišli pozno popoldan in uživali vse do sončnega zahoda.

8. Sončni zahod na Humu – najlepši razgled na otoku Vis

Vzpon na Hum, ki je z 587 metri najvišja točka na Visu se začne iz naselja Podšpilja. Cesta je vseskozi asfaltirana in strma ter poteka mimo še ene atrakcije v tem delu otoka, Titove špilje. Zadnjih del poti je potrebno iti peš – dobrih 5 minut, da pridemo do razgledne točke.

Na vrhu Huma je še edini aktivni vojaški ostanek na otoku in to je vojaški radar. Prav tak je na vrhu Huma, blizu razgledne točke kapelica Sv. Duha, katere obisk je glavni cilj številnih pohodnikov.

Mi smo se na Hum podali ob sončnem zahodu. Pogled proti Komiži in v ozadju zahajajočemu soncu je bil res izjemen.

9. Titova špilja

Pot do Titove špilje vodi ista cesta kot do Huma. V naselju Podšpilja zavijete navkreber in sledite oznakam. Na označenem parkirišču je potrebno pustiti avto in se nato peš podati na 10 do 15 minutno pot do Titove špilje.

Sama jama ni nič kaj posebnega. A vse se spremeni, ko si prebereš, da se je v to zgodovinsko votlino pred napadi Nemcev zatekel Tito s svojim ožjim vrhovnim štabom leta 1944. Zanimivo, da je v votlini bil prostor tudi za takratnega njegovega štirinožnega prijatelja Tigra.

10. Modra špilja – otok Biševo

Modra špilja je vodna jama na otoku Biševo, v zalivu Balun, ki je od Komiže oddaljen 5 milj. Otok Biševo je neokrnjen otok v Jadranu, na njem živi nekaj več kot 10 ljudi.

Modro špiljo vsako leto obišče na tisoče turistov. Gre za vodno jamo, ki je v določenih delih dneva osvetljena z neverjetno svetlo modro barvo. Naravni vhod v jamo je iz južne strani. Ko skozi njega prihaja sončna svetloba, se ta odbija od dna in od sten jame v izjemni modrikasti svetlobi. Idealni čas za obisk jame je med 11 uro dopoldan in poldnevom.

Modra Špilja - otok Vis

Špilja ima dve odprtini; ena je manjša, ki je bila umetno razširjena za čolne, druga pa je bistveno širša, nahaja se na južni strani špilje izpod gladine morja.

Modra Špilja - otok Biševo

Ko smo bili mi na Visu sem se en dopoldan odpravil na izlet s Herryem (od Viktorije oče), ki občasno prevaža turiste do najbolj znanih znamenitosti na otoku Vis in okolici. Tako sem ta dan zraven otoka Biševo in Modre špilje imel priložnost si pogledati tudi par izjemnih zalivov na Visu. Pogledali smo si tudi Zeleno špiljo na otoku Ravnik in se ustavili na lepi plaži v Budikovacu.

11. Zaliv in plaža Porat – otok Biševo

V sklopu dopoldanskega izleta s čolnom sem kakšno uro preživel tudi v izjemnem zalivu Porat, na otoku Biševo.

Gre za izjemno lepo peščeno plažo, v mirnem zalivu, daleč stran od masovnega turizma. Do plaže se je možno pripeljati samo z ladjico ali s čolnom, zato tukaj nikoli ne boste naleteli na gnečo.

Porat - Biševo

Zagotovo je Porat najlepša plaža na otoku Biševo. Idealna je za družino, saj je na njem mivka, hkrati pa nudi dovolj sence v borovem gozdičku v bližini. Na plaži je na volju tudi restavracija z gostinsko ponudbo.

12. Zaliv in plaža Stiniva

Plaža Stiniva je zagotovo najbolj znana plaža na otoku Visu. Gre za prodnato plažo, ki se nahaja v globokem zalivu in še nekaj let nazaj je bila ta plaža povsem neznana. Vse to se je spremenilo pred nekaj leti, ko se je pojavila na naslovnicah evropskih portalov in zasedla številne nagrade, med drugim je bila izbrana tudi za najlepšo plažo v Evropi (leta 2016).

Od takrat naprej se na plažo v poletni sezoni zgrinjajo številni obiskovalci, ki si želijo ogledati ta čudež narave.

Stiniva se nahaja na južni strani otoka in je obdana z dvema visokima skalama, ki sta na najbolj ozkem delu med seboj oddaljeni samo 4 metre. Zato lahko z morske strani do plaže pridete samo s čolnom. Iz kopnega pa se lahko iz vasi Žužeca do plaže spustite po strmi potki, ki je na čase precej težavna, zato morate biti zelo previdni, sploh če se do plaže spuščate z otroki. Zaliv je na obalni strani dolg 600 metrov.

Stiniva - Biševo

Če je le možno obiščete Stinivo zelo zgodaj zjutraj ali izven sezone, saj se boste tako izognili gneči, ki zna biti v višku sezone občutno prevelika.

Mi smo bili na njej sredi dneva in gneča je bila nepopisna. Kljub temu pa sem izkoristil nekaj trenutkov in naredil nekaj res lepih fotografij, tudi iz zraka.

12. Zelena špilja – otok Ravnik

Zelena špilja se nahaja na južnem delu majhnega in nenaseljenega otoka Ravnik, ki je v neposredni bližini Rukavaca. Zelena špilja ni tako znano kot recimo Morda špilja na otoku Biševo, a to ne pomeni, da je zato manj zanimiva. Ravno obratno, ker tukaj ni takšne gneče bo ogled jame marsikomu zelo zanimiv.

Zelena špilja ima dva vhoda. Oba sta precej velika, tudi do 10 metrov višine, kar pomeni, da lahko v špiljo priplujete tudi z večjimi čolni.

13. Laguna pri otoku Budikovac (Veli in Mali)

Veli Budikovac je od Rukavaca oddaljen približno 3 km v smeri jugovzhoda. Blizu se nahajata še otočka Mali Budikovac in Sanak in med njimi je narava ustvarila čudovito laguno, ki je super za kopanje, snorklanje in potapljanje. Voda v laguni je izjemno lepe turkizne barve, ki se ji ni mogoče upreti.

Na otoku stalno živi upokojeni kapetan Andro Slavić, ki je vse življenje vozil trajekt. Odločil se je, da bo starost preživel na tem majhnem otoku, z vsakodnevnim pogledom na neokrnjeno naravo. Zgradil si je izjemno lepo kamnito hišo, ki ima čudovit pogled na laguno. V poletni sezoni gostom, ki obiščejo otok, ponuja najboljše morske specialitete na njegov način. Restavracija obratuje brez menija, ponuja pač tiste specialitete, ki jih posamezni dan lahko ponudi.

Budikovac - otok Vis

14.  Ogled trdnjave Sv. Juraja (George Fortress ali Fortica)

Trdnjava Sv. Juraja (st. George) je v preteklosti služila za branjenje otoka pred sovražniki, danes pa služi kot prostor, ki je namenjen različnim družabnim in svečanim dogodkom. Med poletnimi meseci na Fortici organizirajo različne zabave in koncerte. Izjemen razgled in romatnično vzdušje, ki vlada na Fortici pa v veliki meri izkoriščajo mladoporočenci, ki si tukaj zaobljubijo večno zvestobo.

Trdnjavo Fort George so zgradili vojaki britanske Kraljeve vojne mornarice leta 1813. Takrat so jo poimenovali po imenu tedanjega angleškega kralja Jurija tretjega, ker pa je bila trdnjava največja izmed vseh takrat narejenih trdnjav, so jo Višani sami preimenovali v Fortico in to ime se je drži še danes. Trdnjava je dolga 105 metrov in široka 32 in je narejena tako, da upošteva morfologijo terena. Obrambni zid na zahodnem delu je povprečno visok 8 metrov in zapira notranje dvorišče v obliki nepravilnega štirikotnika.

Leta 2012 je podjetje European Travel Ventures na podlagi natečaja dobilo tudi koncesijo za upravljanje s tem objektom. Glavna obnova same Fortice se je v veliki večini končala ob proslavi 200 letnice trdnjave.

Fortica George - otok Vis

15. Postanek na razgledni točki nad Milno

Ob cesti, v neposredni bližine Milne (na poti do mesta Vis), se nahaja razgledna točka, za katero vam res priročam, da se ustavite in se naužijete lepega razgleda. Na razgledni točki sta dve klopci, tako da lahko tudi malo posedite. Razgled je izjemen. Zelo blizu boste videla otoka Mali in Veli Paržan. V ozadju se vidi otok Sušac in ob lepe vremenu tudi Lastovo.

Milna - otok Vis

Upam, da vam bo tale blog kaj pomagal pri raziskovanju otoka Vis. Mi raziskovanja otoka Vis še nismo zaključili, zato se letos ponovno odpravljamo v Rukavac, kjer bomo preživeli 10 dni. Čeprav vsako leto poskušamo obiskati kakšno novo lokacijo na Jadranskem morju, letos temu nebo tako. To pa vam pove vse o tem, kako všeč nam je bil otok Vis.

2 thoughts on “Otok Vis – 15 znamenitosti, ki si jih morate pogledati na Visu

1. […] je Liza še zelo majhna in bi bilo potovanje težje. Hkrati pa smo si želeli še enkrat obiskati otok Vis in tam preživeti glavni del dopusta. Glede nato, da sta Neža in Liza tekom poletnih počitnic […]

2. […] se zadnji dve leti odkar imamo Lizo, vozili tudi na izlete in počitnice – do Pirovca, tudi na otok Vis […]