Meteora – znamenite skale na katerih so zgrajeni samostani (7. dan)

Meteora

Meteora. Mogočni samostani na visokih skalah. Veliko sem bral o Meteori, zato sem se tega jutra res veselil. Tudi Katja je bila nad mogočnimi skalami navdušeno že prejšnji dan.

Ob 7. uri zjutraj nas je prebudila budilka. Naredili smo jutranjo rutino (pospravljanje postelje, oblačenje, umivanje zob), nato sva s Katjo pospravila vse stvari v avtodom. Preden smo odšli sem poskrbel za naš avtodom, izpraznil sem fekalno vodo in WC kaseto ter napolnil svežo vodo.

Do samostanov se lahko iz mesta Kalambaka ali iz vasice Kastraki sprehodite po starih potkah, vendar mi zato nismo imeli časa, zato smo se na ogleda samostanov odpravili z avtodomom. Ko smo se zapeljali iz kampa smo takoj zavili levo in se po lepi in široki cesti pričeli vzpenjati proti Meteori. Večkrat med potjo smo se ustavili, se fotografirali in uživali ob pogledu na te izjemne skale, na katerih so zgrajeni samostani.

meteora - ogled samostanov

ogled samostanov meteora

Kaj je Meteora

Dobesedni prevod bi bil “sredina neba” oz. “nebesa zgoraj”. Gre za območje mogočnih skal, ki se dvigajo tudi do 400 metrov visoko. Na vrhu teh neverjetnih skal so menihi v 16. stoletju zgradili samostane, do katerih ni bilo dostopa. Tako so se lahko v miru posvetili molitvi in bili izolirani od ostalega sveta. Za dostop do samostanov so menihi uporabljali vrvi in posebne lestve. Hkrati so samostani v času vojn predstavljali tudi skrivališče za dragocene umetnine, ki danes predstavljajo kulturno dediščino. Dostopa do vrha samostanov ni bilo vse do 20. stoletja.

V 16. stoletju je bila kar 24 samostanov, danes jih je ohranjenih le še 6:

• Sveti samostan Veliki Metereon (je prvi zgrajen in hkrati največji samostan)
  • Sveti samostan Varlaam (drugi največji samostan)
  • Sveti samostan Rousanou
  • Samostan svetega Miklavža Anapausasa
  • Samostan svetega Štefana

O tem kako je nastala Meteora obstaja več možnih razlag. Strokovnjaki menijo, da so te skale bile nekoč na dnu morja. Tekom milijonov let naj bi jih potresi in tektonski premiki preoblikovali v današnjo obliko. Veliko ljudi meni, da so bili samostani na teh skalah zgrajeni z nadnaravno močjo, saj si je res težko predstavljati, da bi na tako nedostopnih skalah v 16. stoletju zgradili tako mogočne samostane.

Takoj za goro Athos predstavlja Meteora drugo največje pravoslavsko središče v Grčiji. Prav tako je Meteora bila dodana na seznam UNESCOVE svetovne dediščine, kar predstavlja svojevrstni dokaz, da gre za izjemno znamenitost svetovnega obsega.

Spodaj si lahko pogledate kratek posnetek našega obiska Meteore.

Ogled samostana Varlaam

S Katjo sva se odločila, da si bomo en samostan pogledali tudi od znotraj. Najprej smo se peljali povsem do vrha, do zadnjega samostana (Veliki Metereon), do katerega se lahko pripelješ z avtodomom. Ker je bila tam največja gneča sva se odločila, da obiščeva samostan Varlaam, ki je nekoliko nižje. Brezplačno smo parkirali na velikem parkirišču ob samostanu Varlaam in se sprehodili do vhoda samostana. Vstopnina je bila 3€ za odraslo osebo, ženske morajo imeti oblečeno krilo, ki sega čez kolena. Če te že nimajo oblečene, si lahko na vhodu izberejo med številnimi različnimi krili, ki so na razplogo.

ogled samostanov meteora

meteora ogled samostanov

Sprehajali smo se po dvorišču samostana, si pogledali notranjost, ki je neverjetno bogata s poslikavami in dragocenimi umetninami. Obiskali smo tudi muzej, kjer so razstavljene številne umetnine (oblačila menihov, rokopisi, kelihi itd.). Imeli smo to srečo, da smo srečali tudi meniha, kar bojda ni samoumevno, saj se ponavadi skrivajo turistom.

Po ogledu smo na dvorišču pred vhodom v samostan na stojnici kupili spominke, tople sendviče ter sladoled. S Katjo sva bila zelo presenečena nad cenami. Bile so tako nizke kot nikjer drugje v Grčiji. Sladoled je stal 1€, velik topli sendvič 1,5€, magnetki pa 2€. Počasi smo se odpravili proti avtodomu. V mislih smo že imeli vožnjo do otoka Lefkada, ki nas je čakala ta dan.

Želite izvedete še več informacij o potovanju z avtodomom v Grčijo? Kliknite spodnjo povezavo.