Potovanje z avtodomom po Grčiji – potopisna reportaža

Letos smo glavni poletni dopust preživeli nekoliko drugače kot prejšnja leta. S Katjo sva se odločila, da gremo z avtodomom v Grčijo. Glede na to, da imava 4 in 6 let stari punci, je bila to za nekatere kar nora ideja, vendar nama je bilo potovanje z avtodomom že od nekdaj velika želja in ocenila sva, da je letos ravno pravi čas za našo prvo potovanje z avtodomom po Grčiji.

Ko smo potovali po Grčiji sem vsak večer na Facebook strani Gremo na off napisal kratko sporočilo (s fotografijami), kot povzetek trenutnega dne. Tukaj sem v enem prispevku zbral vse dnevne zapise.

Kako so potekale priprave na potovanje v Grčijo?

Testno potovanje z avtodomom in uvajanje v avtodomarstvo sva opravila v mesecu maju, ko smo 5 dni potovali z avtodomom po Istri. Na tem kratkem oddihu v Istri sva dodobra spoznala določena avtodomarska pravila in se seznanila s tehničnimi podrobnostmi “našega” avtodoma. Super je bilo, da smo na obeh potovanjih potovali z istim avtodomom (Ahorn T680), ki smo ga najeli pri Hiša na kolesih in z njim smo bili več kot zadovoljni. Avtodom je ravno dovolj velik, da še ponuja obilo udobja in še vedno dovolj okreten, saj je dolžina avtodoma 6,8 metra.

Priprave na potovanje z avtodomom po Grčiji so se začele že zgodaj spomladi. Ker je šlo za daljšo potovanje in ker sva bila v avtodomarstvu neizkušena, je bilo potrebno določene zakonitosti potovanja z avtodomom bolje spoznati. Grčija je velika država in glede na razpoložljiv čas je bilo potrebno sestaviti okviren plan. Veliko informacij o Grčiji sem tako dobil v raznih potopisih – zbral sem jih v tej objavi. Prav tako mi je v veliko pomoč bila tudi Facebook skupina Slovenski avtodomarji, kjer veliko izkušenih avtodomarskih mačkov deli svoje izkušnje. Skupina mi je prav prišla tudi na sami poti, saj si vsi člani med seboj izmenjujemo razne informacije kot so lokacije za obisk kakšnih dobrih plaž, koordinate za spanje ipd.

Grčija leži v jugovzhodnem delu Evrope (Balkanski polotok), na delu kjer je stičišče Azije, Afrike in Evrope. Deli se na devet območij: Makedonija, Osrednja Grčija, Peloponez, Tesalija, Epir, Egejski otoki, Trakija, Kreta in Jonski otoki. Ima veliko število otokov (več kot 1.400), od katerih je 227 poseljenih. Več kot 3/4 Grčije je gorate, Olimp je najvišji vrh Grčije z 2917 metri. Grčija je država z najbogatejšo zgodovino izmed vseh držav na svetu in velja za zibelko zahodne civilizacije.

Grčija ima kar 13.676 km obale ob morju, kjer je ogromno število lepih plaž – bojda jih je več kot 190.000.

Vožnja do Grčije, po Grčiji in nazaj

Spodaj se nahaja zemljevid poti, ki smo jo opravili v 14 dneh potovanja po Grčija.

zemljevid grčije

V 14 dneh smo naredili nekaj manj kot 4.000 km, peljali smo se skozi 7 držav: Hrvaška, Srbija, Makedonija, Grčija, Albanija, Črna gora in BIH. Samo enkrat smo spali na isti lokaciji. Lagal bi, če bi rekel, da pot do Grčije ni bila utrujajoča, a ves trud je bil v naslednjih dneh hitro poplačan. Prav tako sta bila zadnja dva dneva namenjena vračanju v Slovenijo, tako da smo v Grčiji spali 13-krat (enkrat smo prespali v Črni gori).

S Katjo nama je bilo zelo všeč to, da se nismo vračali po isti poti. Je pa bila vožnja po Albaniji in Črni gori bolj počasna, saj v teh dveh državah ni avtoceste. Smo pa zaradi tega prevozili vse države bivše Jugoslavije, kar je predstavljajo svojevrstno zadovoljstvo.

Kako smo se imeli v Grčiji?

Če bi lahko z eno besedo opisal naše potovanje z avtodomom po Grčiji bi rekel, da je bilo NOROOO! 🙂 Vse je potekalo kot po maslu in nikjer nismo imeli nobenih zapletov (no, morda tukaj omenim le eno nezgodo pri parkiranju na plaži). Hana in Neža sta precej dobro prenašali vožnjo, prav tako smo imeli zelo znosne temperature v Grčiji, tako da večino časa nismo občutili pretirane vročine. Grčijo sem obiskal prvič in z zagotovostjo lahko rečem, da ne zadnjič. Vsi, ki me spremljate veste, da sem ljubitelj Jadranskega morja in grška obala me je v določenih delih zelo spominjala na hrvaško obalo. Grčija je dovolj velika, da tudi v turistični sezoni najdeš kotiček na obali, ki je bolj kot ne samo zate. Iskali smo namreč manj turistične zalive in se čimvečkrat namakali na divjih plažah, daleč stran od turističnega vrveža. V določenih delih je Grčija še zelo neokrnjena in to mi je bilo zelo všeč.

Ker smo imeli na voljo le 14 dni, smo se osredotočili bolj kot ne samo na obiskovanje plaž, tako da smo vse zgodovinske znamenitosti prihranili za nadaljna potovanja v Grčijo. Smo pa v mestih, ki smo jih obiskali že na daleč lahko opazili, da je Grčija resnično prava zakladnica zgodovine.

Pred odhodom v Grčijo sem se malo bal cest in grških voznikov. Po 14 dneh lahko z zagotovostjo rečem, da so grški vozniki enako (če ne bolj) kulturni kot slovenski. Niti enkrat nisem opazil kakšnega namernega izsiljevanja, prehitevanja v škarje ipd. To pa seveda ne velja za Albanijo, a več o tem v nadaljevanju. 🙂 Ceste po celinski Grčiji so široke in razmeroma dobre. Nekaj težav smo imeli le na otoku Lefkada, kjer so ceste precej bolj ozke in je dostop do nekaterih plaž pravi adrenalinski podvig.

Hrano in osnovne gospodinjske stvari smo večino kupovali v trgovinah Lidl, katerih je v Grčiji ogromno. Nekaj več težav smo imeli pri branju etiket, saj v večini primerov ni nič napisano v angleščini. Tako se je zgodilo, da sem namesto kisle smetane kupil smetano za stepanje. 🙂 Pa nič zato. Skratka naše potovanje z avtodomom po Grčiji je bilo izjemno! Upam, da ga čimprej ponovimo.potovanje po grčiji

Kakšni so ljudje v Grčiji?

Ljudje v Grčiji so nekaj posebnega in z velikim zanimanjem sem jih opazoval. Že pri opazovanju njihove govorice telesa je jasno, da se okrog njih nič ne dogaja hitro. Vsak njihov gib je namreč počasen, nikamor se jim ne mudi in hitro pozabijo to kar rečejo. Spomnim se, da sem v kampu na Sitoniji moral trikrat iti do lastnika kampa, da mi je odprl elekrično omarico za priklop elektrike. Pozabil je, dvakrat zaporedoma. 🙂 Zanimivi so tudi gostinci. V eni taverni (tako namreč imenujejo gostilne) na Lefkadi sem moral vedno sam do šanka, da sem dobil kavo. Pa čeprav sem bil edini gost na terasi. Mlad gospod enostavni ni prišel po naročilo. Je pa bil izza šanka zelo prijazen, le hoje ni maral.

Večina kampov, ki sva jih obiskala, so bili v družinski lasti. Opazoval sem eno družino, v kateri so tri generacije od jutra do večera skupaj opravljali vsak svoje zadolžitve. Na daleč je bilo opaziti, da so med seboj zelo povezani, saj so tudi ob večerih posedali skupaj in se krohotali dolgo v noč.

Nasplošno so Grki bili povsod zelo prijazni. Najsi bo to v trgovini, na tržnici, v taverni ali v kampu. In kar mi je bilo zelo všeč je to, da niso vsliljivi. Na štantih ti ne vsiljujejo stvari in te pustijo, da si v miru pogledaš njihovo ponudbo. Prav tako ni pretiranega vsiljevanja po obisku taverne s strani natakarjev, ko se sprehajaš po rivi kakšnega mesta. In zelo hitro se opravičijo za napako ali nepravilnost. Ena lastnica v kampu se je najprej razburila, ker smo kamp zapuščali v popoldanskem času in tega nismo vnaprej najavili, ob “checkout-u” pa se je opravičevala, da ni tako mislila in da naj se vrnemo naslednje leto.

Z ljudmi v Grčiji nismo imeli nobene slabe izkušnje. Najbolj si bomo zapomnili lastnika manjše taverne na plaži Kerenza, s katerim smo se cel dal zapletali v pogovor in je bil res zelo prijazen gostitelj. Večkrat se je vsedel k naši mizi, zanimalo ga je od kod smo, hecal se je s Hano in Nežo, jima odpiral sladoled ipd. Na nek drugačen, sproščen oz. pristen, a še vedno nevsliljiv način je komuniciral z gosti. Tega v Sloveniji in tudi na Hrvaškem žal ni zaznati.Grčija in ljudje

Hrana v Grčiji

Grki so znani gurmani in njihova tradicionalna hrana nam je bila zelo blizu. Vse grške gostilne (manjši bari), kjer je možno naročiti hrano so takoimenovane taverne in skoraj vedno razpolagajo z zunanjo teraso. Ker nismo bili veliko na istem mestu in smo kar veliko potovali smo večkrat zašli v različne taverne in se okrepčali. Večkrat smo jedli zelo okusne grške giros pite (dodan ocvrt krompirček), v katerih je vedno tudi tatziki omaka. Tatziki je tradicionalna grška omaka iz jogurta, kumarc in različnih začimb in je velikokrat postrežena tudi kot predjed. Večkrat smo jedli tudi grško solato, poskusili smo tudi tradicionalno grško musako in znane souvlaki-je, ki so zelo spominjali na slovenske ražnjiče. Poskusili smo tudi nekaj morske hrane (sardelice in lignje).

Kar se pijače tiče sva s Katjo večkrat poskusila grško pivo in grško kavo, ki mi je bila zelo všeč, saj je zelo podobna naši turški kavi.hrana v grčiji

Ocena stroškov 14-dnevnega potovanja

Natančne ocene stroškov našega potovanja nisem vodil, kljub temu pa lahko dokaj natančno ocenim vse stroške, ki smo jih imeli na sami poti. Veliko je odvisno tudi od cene najema avtodoma. V glavni sezoni se cene za sodoben najem avtodoma vrtijo okrog 100€ na dan. V večini primerov ponudniki zaračuvajo še prevzemne stroške in kakšno dodatno opremo, kot so mize in stoli, posoda ipd.

Najem avtodoma (+ stroški prevzema) = 1.500€
Strošek goriva (3.950 km, poraba 9,5/100km) – 375l x 1,2€ (povprečna cena goriva) = 450€
Cestnine
= 150€
Kampi
(6x, povprečna cena 25€) = 150€
Hrana, pijača, ostalo = 350€

Tukaj si lahko pogledate obširen vodič za za avtodomarje.

Pot do Grčije in namestitev v kampu Ouzouna Beach (1. in 2. dan)

Do Grčije smo potrebovali okrog 15 ur. Prvo noč smo prespali kar na bencinskem postajališču, kmalu po prečkanju makedonsko-grške meje. Nato smo se namestili v kampu Ouzouna Beach, na začetku prvega prsta Kassandra, na polotoku Halkidiki. Če vas zanima kako smo potovali do Grčije in želite izvedete več informacij (foto + video) o kampu Ouzouna Beach, kliknite na spodnjo povezavo.

Pot do Grčije in namestitev v kampu Ouzouna Beach

Vožnja na Sitonijo in namestitev v zalivu Azapiko (3. dan)

Dopoldan smo še uživali v kopanju na plaži Ouzouna Beach, popoldan pa smo šli na raziskovanje po sredinskem prstu – Sitonija. Kar nekaj časa smo iskali ustrezno plažo in jo nazadnje našli v zalivu Azapiko. Če vas zanima s kakšnimi težavami smo se soočili, ko smo parkirali avtodom in si želite pogledati posnetke tega izjemnega zaliva, kliknite spodaj.

Vožnja na Sitonijo in namestitev v zalivu AzapikoAzapiko

Vožnja okrog Sitonije in namestitev v kampu Stavros (4. dan)

Zjutraj in dopoldan smo preživeli na plaži, kjer smo se kopali in lenarili. Sredi dneva smo obkrožili Sitonijo, ustavili smo se na nekaj plažah, v Nikiti smo si privoščili super malico in pozno popoldan smo se namestili v kampu Stavros. Če vas zanima kaj dobrega smo jedli in kako izgleda kamp Stavros, kliknite na spodnjo povezavo.

Vožnja okrog Sitonije in namestitev v kampu StavrosKamp Stavros

Uživanje v kampu Stavros, pozno popoldan selitev na Azapiko beach (5. dan)

Večino dneva smo preživeli v kampu Stavros, se kopali in uživali v senci naše parcele. Pozno popoldan smo se preselili v nam že znan zaliv Azapiko. A tokrat smo se ustavili na drugi strani zaliva, tam ko je tudi plaža Azapiko. Parkirali smo se zraven ostalih avtodomov, ki pa jih v zalivu ni bilo veliko, tako da smo imeli veliko zasebnosti. Če vas zanimajo fotografije in posnetki te izjemno lepe plaže Azapiko, klinite spodnjo povezavo.

Uživanje v kampu Stavros, pozno popoldan selitev na Azapiko beachAzapiko plaža

Vožnja v notranjost Grčije in nočitev v kampu Vrachlos Kastraki (6. dan)

Zjutraj in dopoldan smo se kopali na plaži, nato pa smo se sredi dneva odpravili na pot proti notranjosti Grčije. Cilj je bil kamp Vrachos Kastraki, od koder smo se naslednje jutro odpravili na ogled Meteore – edinstvenih skal na katerih so zgrajeni samostani. Če vas zanima kako izgleda ta simpatični kamp z bazenom kliknite na spodnjo povezavo.

Vožnja v notranjost Grčije in nočitev v kampu Vrachlos KastrakiVrachos Kastrak

Meteora – znamenite skale na katerih so zgrajeni samostani (7. dan)

Dopoldan sva namenila ogledu ene izmed najbolj znanih kulturnih znamenitosti v Grčiji, to je Meteora. Gre za prav neverjetne ogromne gladke skale (povprečno 300m visoke), na katerih so dolgo nazaj menihi zgradili samostane. Gre za edinstveno kulturno dediščino, ki je zaščitena pod Unescovo svetovno dediščino. Če vas zanima več o Meteori kliknite spodaj.

Ogled Meteore – znamenitih skal na katerih so zgrajeni samostani
Meteora

Plaža Gialos – otok Lefkada (7. in 8. dan)

Ko smo si ogledali Meteoro smo se odpeljali v zahodni del Grčije, na otok Lefkada. Tam je bil naš dnevni cilj plaža Gialos, do katere sicer vodi dokaj zahtevna cesta, a ves trud je bil poplačan, ko smo prispeli na njo. Na plaži Gialos smo preživeli en popoldan in še celi naslednji dan. Gialos je izjemna plaža z izjemnim turkiznim morjem. Obvezno si jo morate podrobneje pogledati na spodnji povezavi.

Plaža Gialos -otok Lefkadaplaža gialos

Plaža Porto Katsiki (Lefkada) in prenočitev ob njej (8. dan)

Pozno popoldan smo zapustili plažo Gialos in se odpeljali do plaže Porto Katsiki. Priznam, da je vse skupaj bilo nekoliko stresno, saj so ceste v tem delu Lefkade precej ozke, sploh če ti nasproti vozijo ostala vozila. A večerno kopanje na precej prazni plaži Porto Katsiki je povsem sprostilo moje telo. Če vas zanima zakaj nas je bilo zvečer tukaj malo strah obiščite spodnjo povezavo.

Plaža Porto Katsiki (Lefkada) in prenočitev ob njejPorto Katsiki - Lefkada

Kamp Santa Maura v zalivu Dessimi – Lefkada (9. in 10. dan)

Prvič na potovanju po Grčiji smo dvakrat prenočili na isti lokaciji. Še pred tem smo obkrožili cel otok in ta kamp našli na vzhodnem delu Lefkade. Kamp Santa Maura je imel vse kar smo potrebovali, da smo si nabrali novih moči za nadaljevanje poti. Če vas zanima kako izgleda ta kamp vabljeni k ogledu na spodnji povezavi.

Kamp Santa Maura v zalivu Dessimi – Lefkada
Kamp Santa Maura

Ogled mesta Preveza in nočitev v Kanali  (11. dan)

Zjutraj smo se prebudili v deževno jutro, zato se nam ni mudilo in smo počakali, da je nehalo deževati. Okrog 12. ure smo se počasi odpravili iz kampa in zapustili otok Lefkada. Naš cilj je bil mesto Preveza, kjer smo planirali kosilo in sprehod po mestu. Proti večeru smo poiskali prenočitev na znani avtodomarski lokaciji ob plaži pri baru Mango, v kraju Kanali. Če vas zanima kaj si morate pogledati v mestu Preveza in kje se nahaja lokacija v Kanaliju kliknite na spodnjo povezavo.

Ogled mesta Preveza in nočitev v Kanalikanali mango beach bar

Plaža Kerenza – cel dan kopanje in nočitev na plaži (12. dan)

Zjutraj po zajtrku smo šli na lov, da poiščemo čim lepšo plažo. Lepih plaž je med Prevezo in Pargo veliko, vendar jih je večina zelo obljudenih, z ležalniki in bari na plaži, temu se pa, če se le da radi izognemu. Bolj kot ne po sreči smo našli plažo Kerenza, ki je bila za nas idealna avtodomarska lokacija. Tukaj smo seveda tudi prespali. Obvezno si morate pogledate to plažo na spodnji povezavi.

Plaža Kerenza – cel dan kopanje in nočitev na plažikerenza grčija

Ogled mesta Parga (13. dan)

Povsem za konec naše grške avanture smo se sprehodili še skozi zelo slikovito mesto Parga, spili kavico, pojedli zajtrk in opazovali turiste, ki so hodili skozi središče mesta na plažo. Nam je bila Parga zelo všeč, vendar nismo imeli več veliko časa, saj nas je ta dan čakala dolga vožnja skozi Albanijo proti Črni gori. Na spodnji povezavi si poglejte kako je potekal sprehod po mestu Parga.

Ogled mesta Pargamesta Parga

Pot domov – skozi Albanijo, Črno goro in Hrvaško (13. in 14. dan)

Okrog 11. ure smo zapustili Pargo in se odpeljali proti grško-albanski meji. Vožnja skozi Albanijo je potekala brez težav, je pa bila zelo zanimiva. V Črno goro smo se pripeljali skoraj v mraku, kmalo po meji smo tudi malo “zalutali”, tako da smo prišli v kamp, v kraju Utjeha-Bušat okrog 10 ure zvečer. Naslednjo jutro smo se po zajtrku odpravili naprej po obali Črne gore, sredi dneva smo prečkali črnogorsko-hrvaško mejo, se peljali mimo nam ljubega in lepega Dubrovnika in nato po že večkrat prevoženi avtocesti proti Sloveniji. V Slovenijo smo prispeli nekaj minut pred polnočjo. Na spodnji povezavi si poglejte zanimivosti iz poti.

Pot domov – skozi Albanijo, Črno goro in Hrvaško
potovanje z avtodom po Grčije

Če vas zanima še več o Grčiji, si lahko pogledate potopis Celinska Grčija – potovanje v zgodovino., ki sta ga na blogu Lahkih nog naokrog, pripravila Katarina in Rok.

Če želite, si lahko pogledate ponudbo v naši spletni trgovini.

6 thoughts on “Potovanje z avtodomom po Grčiji – potopisna reportaža

1. Zelo lepo pripravljen potopis, pot dokaj klasična, napotki uporabni za novince popotnike. Ne najdem pa koordinat, saj na FB piše, da so objavljene v potopisu?
    Še veliko lepih in doživetih potovanj želim, Rio

1. Pozdravljeni,

Hvala za pohvale. Koordinate so zapisane pri vsaki posamezni objavi, pri posameznem dnevu. Primer: http://naoff.si/plaza-gialos-lefkada-7-8-dan

2. tudi jaz pogrešam koordinate. Med tekstom jih ne najdem.

lpt

1. Pozdravljena,

Za čisto vsako lokacijo so priložene koordinate. Je pa res, da ne v tej objavi, pač pa se lahko na vsak dan še klikne in je potem nova objava, kjer so vse koordinate našega potovanja z avtodomom po Grčiji.

Primer:
      itd.

3. […] vsem težavam, ki mi jih letos povzročaš, ni to nič v primerjavi z lani. Z družino smo bili na sanjskem potovanju z avtodomom v Grčiji. Ne vem, kako naj ti opišem mojo nebogljenost, ko sem na sanjski grški plaži iskal dovolj dober […]

4. […] Potovanje z avtodomom po Grčiji – potopisna reportaža (2017) – naš popis v katerem boste našli natančen opis našega potovanja z avtodomom po Grčiji s koordinatami, veliko fotografijimi in posnetki iz zraka. Vključeni tudi finančni stroški potovanja. […]