Istra tour – naše prvo potovanje z avtodomom

po istri z avtodomom - premantura

Avtodom smo najeli tukaj in moram priznati, da sem bil nad strokovnostjo zaposlenih pri Hiša na kolesih zelo zadovoljen. Če tudi vi razmišljate o najemu avtodoma si poglejte njihov vozni park (ponujajo samo nova vozila). Matevž mi je ob prevzemu avtodom zelo podrobno predstavil. Ker sem nov v svetu avtodomarstva si je moral vzeti nekaj več časa, da mi je razložil specifične zadeve kot so: čiščenje WC kasete, polnjenje sveže vode, praznjenje fekalne vode, odpiranje in zapiranje plina, vklapljanje truma gretja ipd. Če vas zanima več o avtodomu s katerim smo potovali si lahko pogledate prispevek tukaj.

V nadaljevanju se nahaja zemljevid poti, ki smo jo prevozili na ozemlju Istre. Z modro piko so označeni kraji (kampi, PZA), kjer smo prenočili.

zemljevid poti istra z avtodomom

Spodaj si lahko pogledate 5-minutni video povzetek našega prvega avtodomarskega potovanje po Istri.

1. dan – Prevzem avtodoma in prenočitev na PZA točki v Kopru

Okrog 14. ure sem prevzel avtodom. Iz Senčurja, kjer je sedež podjetja Hiša na kolesih sem se odpeljal na Ptuj. Doma smo v avtodomom naložili vso prtljago in se počasi pripravili na odhod. Še posebej za praktično se je izkazal velik prtljažnik, v katerega smo natovorili otroški kolesi in skiroja. Prav tako smo v prtljažniku imeli kvalitetno mizo in 4 stole, ki so nam jih priskrbeli pri Hiša na kolesih. Vsi, vključno s Hano in Nežo smo bili vznemirjeni, saj se je bližal začetek naše prve avtodomarske dogodivščine. Jupi. 🙂

istra avtodomom

istra avtodom

3, 2, 1, ob 20.00 smo se iz Ptuja odpeljali proti Kopru. Pot je bila prijetna, prometa na avtocesti ni bilo veliko. Vozil sem okrog 110 do 120 km/h. Približno ob 23. uri smo prispeli v Koper, na vnaprej planirano PZA točko (koordinate: 45.539312, 13.738323). Plačilo za vstop sem opravil preko avtomata, cena je 10€ na 24 ur. Je pa potrebno predhodno kupiti še kartico za 2,5€. Hana in Neža sta zaspali že med potjo, tako da sva ju iz sedežev samo prestavila v posteljo. Počasi sva se tudi midva odpravila k počitku.

2. dan – Ogled Marede, sprehod na Motovun in Hum ter nočitev v Rabacu

Ponoči je vso noč deževalo. Spanec ni bil najbolj kvaliteten, saj je bilo v Kopru precej hrupno. Ta PZA točka se namreč nahaja zraven hitre ceste in avtobusne postaje. Je pa postajališče zelo lepo urejeno, sanitarije so zelo čiste in moderne.

Zjutraj smo hitro skočili v trgovino po osnovne potrebščine, pojedli zajtrk, nato pa se ob slovenski obali odpravili proti Hrvaški meji. Vreme je  bilo spremenljivo, občasno je rahlo deževalo, vmes je tudi posijalo sonce, vendar bolj za kratek čas. A na vreme nimamo vpliva, zato se nanj nismo ozirali. Na Hrvaško smo vstopili na mejnem prehodu Sečovlje. Peljali smo se do kraja Mareda (blizu Novigrada), kjer smo naredil prvi postanek.

istra avtodom mareda

Ogled mesta Motovun

Po kratkem sprehodu smo se vrnili v avtodom in se odpravili proti Notranjosti Istre. Naš cilj je bil mesto Motovun. Ceste so dobre, tako z vožnjo nisem imel nobenih težav. Motovun se nahaja na hribu, zato smo avtodom pustili ob vznožju hriba, na plačljivem parkirišču in se na ogled mesta podali peš. Vzpon do središča mesta ni zahteven, vmes ga je možno tudi skrajšati, tako smo del poti šli po stopnicah. Vse to je lepo označeno na karti, ki smo jo dobili ob plačilu parkirnine.

istra avtodom motovun

Motovun je srednjeveško mesto, ki leži nad dolino reke Mirne. Ko smo se povzpeli do mesta smo bili nad starim mestnim jedrom res navdušeni. Določene zgradbe so bile namreč zgrajene že v 13. stoletju. Razgled po pokrajini in dolini reke Mirne je izjemen. Pokrajina ob reki je zelo rodovitna, zato je tukaj naokrog veliko vinogradov. Motovun je najbolj znan po mednarodnem Motovunskem filmskem festivalu in po izjemno kakovostnih tartufih (to so gomolji oz. aromatične gobe). Te ponuja prav vsaka trgovinica s spominki, ki jih je v mestu res veliko.

V starem mestnem jedru smo se vsedli na klop, pojedli sladoled in uživali v mestnem utripu. Čeprav je bilo sredi tedna, je bilo v mestu precej turistov. Predstavljam si, da je v sezoni tukaj kar gneča. Zanimivo je bilo opazovati domačine, ki se z avtomobili vzpenjajo do svojih domov. Ponekod gre res zelo na tesno. V 13. stoletju pač niso predvidevali, da se bo nekdo v prihodnosti po mestu vozil z golfom. 🙂

Nato smo se odpravili do avtodoma. Ura je bila okrog 16.00. S Katjo sva sprejela odločitev, da se zapeljava še do mesta Hum, ki je prav tako v notranjosti Istre. Odločila sva se, da bova iz Huma šla proti jugovzhodnemu delu Istre in tam poiskala prenočišče.

Ogled mesta Hum

Ko smo se vozili do mesta Hum je bila cesta nekoliko slabša. Sploh zadnji del poti je cesta kar ozka in se vzpenja v hrib. Na srečo sem se z avtobusom srečal na mestu, kjer sva brez vzratne vožnje lahko šla drug mimo drugega. Sem imel v tistem trenutku kar rosno čelo. 🙂 Avtodom sem parkiral na plačljivem parkirišču povsem ob majhnem mestecu. Med potjo do mesta Hum sta Hana in Neža zaspali. Zato sem šel na ogled starega mestnega jedra sam. Hum je pravtako srednjeveško mesto in se oglašuje kot najmanjše mesto na svetu – to piše na tabli ob vstopu v mesto. Na wikipediji piše, da je mesto veliko zgolj 100 x 30 metrov in da v njem živi manj kot 20 prebivalcev. V mesto vstopiš skozi dvojna velika mestna vrata. Naredil sem kratek sprehod po obzidju in majhnih kamnitih uličicah, ki so res zanimive.

po istri z avtodomom - hum

po istri z avtodomom hum

Prenočitev v mestu Rabac

Vrnil sem se k avtodomu in iz Huma smo se odpravili proti obali Istre. Vreme se je slabšalo in kmalu je pričelo deževati. Odločila sva se za nočitev v kampu Olivia (koordinate: 45.079066, 14.150276), v mestu Rabac. Sparkirali smo se okrog 20. ure. Zvečer in ponoči je rahlo deževalo, a to nas ni motilo, tako da smo dobro spali. Cena nočitve v kampu Olivia je bila 35€ (drago!).

po istri z avtodomom - rabac

3. dan – Ogled juga Istre, Premantura, vožnja z avtobusom in ogled mesta Pula

Zjutraj smo se prebudili v deževno jutro. Na srečo je po zajtrku nehalo deževati, tako da sem lahko v suhem oskrbel avtodom. To pomeni, da izpraznim WC kaseto, izpraznim odpadno in natočim svežo vodo. Odpravili smo se proti Puli. Med vožnjo proti jugu se je vreme vidno izboljševalo in je že posijalo sonce. S Katjo sva se odločila, da se že sredi dneva sparkiramo v kamp Stupice (koordinate: 44.797786, 13.913615), v vasici Premantura, blizu Rta Kamenjak. Cena kampa za eno nočitev je bila 28€. To je bila odlična odločitev, saj iz kampa vozi avtobus do Pule. Namreč z avtodomom bi blizu centra Pule težko parkirala, če pa bi že lahko to ne bi bilo ravno poceni. Tako smo se del dneva relaksirali v kampu, popoldan okrog 16. ure pa smo odšli z avtobusom na ogled Pule. Cena avtobusne karte je znašala 30 kun na odraslo osebo (otroci imajo brezplačno).

premantura istra

po istri z avtodomom - premantura

Ogled mesta Pula

Pula je največje mesto v Istri in je peto največje mesto med hrvaškimi mesti. Mesto je staro 3.000 let in ima zelo bogato zgodovino. Avtobus nas je odložil pri amfiteatru (Arena), ki je najbolj pomembna arhitekturna znamenitost mesta. Amfiteater ali Pulska Arena je največja in najbolje ohranjena arhitekturna znamenitost na Hrvaškem, gradnja se je pričela že v 1. stoletju našega štetja. Po velikosti gre za 6. največji amfiteater na svetu in je eden najbolje ohranjenih. V zgodovini so se v amfiteatru odvijali gladiatorski boji, danes pa se odvijajo razni koncerti, prireditve in glasbeni in filmski festivali.

Ogled mesta smo nadaljevali v samem središču, kjer smo nekaj pojedli in se kasneje sprehodili po rivi. Ker smo imeli dovolj časa smo šli peš do avtobusne postaje in okrog 19. ure smo se odpeljali proti Premanturi. Vožnja je bila zanimiva, saj gre za redno avtobusno linijo, tako da smo se vozili tudi po vseh bližnjih vasicah. Zvečer smo se družili v avtodomu, ko sta hčerki zaspali pa sva s Katjo delala plan za naslednji dan.

po istri z avtodomom - pula

4. dan – Kolesarjenje po Rtu Kamenjak, ogled mesta Rovinj, nočitev v Funtani

Prebudili smo se v spremenljivo jutro in vremenska napoved ni obetala sončnega in suhega dne. S Katjo sva najprej razmišljala, da bi vsi skupaj šli kolesariti po rtu Kamenjak, vendar sva si zaradi vremenske napovedi in zahtevnosti terena premislila. Najprej sem želel iti na jutranji tek po Rtu, a sem v kampu opazil izposojevalnico gorskih koles in se odločil, da grem raje s kolesom.

S kolesom po Rtu Kamenjak

To se je izkazalo za dobro potezo, saj je Rt Kamenjak kar velik. Kolesaril sem po obalni markirani poti in za celotno pot potreboval več kot 2 uri kar intenzivnega kolesarjenja. Vmes sem se seveda ustavljal in užival v lepih razgledih, ki jih na Rtu Kamenjak ne manjka. Tukaj naokrog sem našel res nekaj lepih zalivov, prav zanima me ali je poleti tukaj gneča oz. ali lahko najdeš miren kotiček tudi v tem delu Istre. Zanimiv mi je bil Safari bar, ki je bolj kot ne narejen iz naravnih materialov (bambusove palice, kamenje, les). Verjamem, da je poleti tukaj res prijetno. Da pa ne bi bilo vse samo idealno, sem med kolesarjenjem na poti srečal kačo. Sem se kar “naježil”, ko sem se na ozki poti izogibal, da je ne povozim.

po istri z avtodomom - rt kamenjak

Kasneje smo dopoldan preživeli še v kampu, uživali v lepem razgledu in iskali sončne žarke. Pred odhodom iz kampa sem še standardno oskrbel avtodom. Nato smo se odpravili iz skrajnega juga, proti Puli. Naša naslednja destinacija je bila mesto Rovinj.

po istri z avtodomom - oskrba

po istri z avtodomom

Sladoled in sprehod po mestu Rovinj

S pomočjo aplikacije Campercontact sva se odločila, da avtodom pustiva na PZA postajališču v Rovinju (koordinate: 45.088560 13.644580). Tukaj sva za dvourni postanek plačala 10€ (drago). Spanje na tej točki pa ni dovoljeno. Do mesta smo se odpravili peš, z dežniki v rokah, saj vreme ni obetalo presežkov. Potrebovali smo približno 15 minut in že smo bil na rivi od koder je pogled na staro mestno jedro res izjemen. Tukaj smo bili dogovorjeni za srečanje s sosedi, ki so dopustovali tukaj v bližini. V mestu so otroci pojedli sladoled, mamici sta si privoščili kavo oz. sok, atija pa kar pivo. Skupaj smo se nato povzpeli na hrib, na katerem se nahaja cerkev Cerkev sv. Evfemije.

Rovinj se prvič omenja v 13. stoletju in je znan po številnih zgodovinskih spomenikih kot so Cerkev sv. Evfemije, Baročni Balbijev lok, Opazovalnica z levom sv. Marka, Cerkev sv. Tome, Cerkev svetega Križa, Kapela Presvete Trojice, Frančiškanski samostan itd. Stari del mesta leži na polotoku in je znan kot mesto, kjer veter ne piha pogosto. Bojda 1/3 leta tukaj ne piha nobeden veter.

po istri z avtodomom

Ker se je pričelo vidno oblačiti smo se hitro odpravili proti avtodomu. Tik pred dežjem sem naredil še nekaj fotografij in se tudi na lastne oči prepričal, da je mesto res eno najbolj fotogeničnih in romantičnih mest ob Jadranu.

po istri z avtodomom rovinj

S Katjo sva sprejela odločitev, da poiščeva prenočišče v Vrsarju na PZA točki. Ko smo se pripeljali do tja sva ugotovila, da je tukaj spanje prepovedano, zato sva iskala drugo lokacijo. Odločila sva se za kamp Puntica (koordinate: 45.177499 13.604035), v kraju Funtana. Kamp je lepo urejen in ima zelo lepo urejene parcele. Cena 20€ pa je tudi ugodna glede na nočitve v preteklih dneh. Poiskala sva parcelo in uživali smo v preostanku večera. To je bila naša zadnja noč, naslednji dan smo se namreč že vračali domov.

po istri z avtodomom - Rovinj

5. dan – Kava in sladoled v mestu Poreč, nato vožnja proti domu

Zjutraj smo se prebudili v sončno jutro. Obetal se je lep in sončen dan. Po zajtrku sem oskrbel avtodom, Katja pa je delno že spakirala stvari v potovalke in zaboje. Ker je bila nedelja in ker smo lahko izkoristili cel dan sva se odločila, da gremo na kratek sprehod po Poreču. Do tja smo se vozili dobre pol ure. S pomočjo aplikacije Campercontact sva poiskala PZA točko (45.220730, 13.606950), ki je žal precej daleč od mesta. Do centra mesta smo potrebovali slabe pol ure, Hana si je pomagala s skirojem, Neža pa s “pukijem”, tako da je pot hitreje minila. Sprehodili smo se po rivi in si v kafiču privoščili sladoled oz. kavo. Nato smo se odpravili še skozi središče mesta. Ker sta bili Hana in Neža utrujeni sem šel do avtodoma sam, nato pa se vrnil po punce, ki so me počakale pri krožišču v parku. Za parkiranje na tej PZA točki sem plačal 48 kun.

avtodom pza poreč istra

sprehod v poreču istra

po istri z avtodomom - Poreč

Počasi smo se odpravili proti Sloveniji. Čeprav je bila nedelja je bil promet na cesti zelo tekoč, tudi na meji ni bilo nobenih zastojev. V Vrhniki smo naredili postanek in pojedli kosilo. Nato pa smo se odpeljali v Šenčur pri Kranju, kjer smo oddali avtodom, spakirali svoje stvari v avto, ki smo ga imeli parkiranega na parkirišču pred podjetjem Hiša na kolesih in se odpravili proti Ptuju.

po istri z avtodomom

Do sedaj smo vedno dopust v Istri preživljali v apartmajih, zato je bilo potovanje z avtodomom res prijetna popotniška izkušnja. V bistvu smo obiskali večino planiranih krajev in mest, zaradi nestanovitne vremenske napovedi nismo šli le na Brijone. Nič hudega, smo si ta lep otok pustili še za naslednji obisk Istre.

To kratko potovanje z avtodomom je bila naša “proba” za 14-dnevno potovanje po Grčiji, na katerega se odpravljamo v mesecu juliju. V Grčijo bomo potovali z istim avtodomom in zelo sem zadovoljen, da smo se z njim že spoznali in da vemo kako določena avtodomarska pravila potekajo.

Tukaj si lahko pogledate obširen vodič za za avtodomarje.

1 thought on “Istra tour – naše prvo potovanje z avtodomom

1. […] Istra tour – naše prvo potovanje z avtodomom – naše prvo kratko potovanje z avtodomom. Zapisal sem naslednje: Prvi vikend v mesecu maju sem se z družino odpravil na naše prve avtodomarske počitnice. Na kratek podaljšan vikend izlet smo se pripravljali kar nekaj časa, več o tem lahko preberete tukaj. To je bila naša prva avtodomarska izkušnja, zato nisem točno vedel kako bo vse skupaj potekalo. Ker še nikoli nisem vozil avtodoma sem imel kar nekaj pomislekov, vendar sem se avtodoma precej hitro navadil in sem zelo hitro bil za volanom sproščen. Celotni Istra roadtrip je minil brez kakršnih koli zapletov. […]